Hopp til innholdet

FAQ

Her vil du finne svar på de vanlige spørsmålene som gjelder drift av Pirsenteret.

Adgangskort og adgangskontroll

  • Hvordan bestiller jeg adgangskort?

    Adgangskort skal administreres/bestilles av den personen som er kontaktperson i bedriften mot Pirsenteret. Ved bestilling av nye adgangskort vennligst oppgi:
    • Firmanavn
    • Ønsket firesifret PIN-kode
    • Fullt navn (slik det ønskes trykt på kortet)
    • Bilde (jpg)
      Det kan ta opptil 3 virkedager før nytt adgangskort blir ferdigstilt.   Alle henvendelser vedrørende adgangskort sendes til adgangskort@pirsenteret.no Ved avsluttet arbeidsforhold skal det varsles slik at adgangskort kan slettes.
  • Hvordan sletter jeg adgangskort?

    Send e-post til adgangskort@pirsenteret.no og oppgi Firmanavn og navn på person som skal avsluttes.   Ved avsluttet arbeidsforhold skal leietaker sørge for at adgangskort blir levert inn til Pirsenteret. Alle henvendelser vedrørende adgangskort sendes til adgangskort@pirsenteret.no. 
  • Jeg har mistet adgangskort. Hva gjør jeg?

    Kontaktperson hos leietaker melder fra umiddelbart til adgangskort@pirsenteret.no eller ring driftstelefon 477 18 983. Adgangskortet vil da slettes og nytt adgangskort vil da utstedes. Det er  inntil 3 dagers leveringstid på nytt adgangskort.  Tap av adgangskort medfører et gebyr på 250,- eks mva og faktureres arbeidsgiver.  
  • Hvordan skrur jeg av/på alarm?

    Har du denne kortleseren: Skru av / på alarm type 1: 1V – kort – kode  Hvis alarm er på vil kortleseren lyse rødt. Har du denne kortleseren: Skru av / på alarm type 2: 1A- kort – kode
  • Alarmen er utløst. Hva gjør jeg?

    Hvis alarmen er utløst tast 1A – kort – kode/1V - kort - kode (avhengig av hvilken kortleser du har). Ring Securitas og oppgi kode. Kode er spesiell for hver bedrift. NB! Dette gjelder kun de som har innbruddsalarm. 
  • Jeg har bruk kort + kode på hovedinnganger, men døren åpnes ikke

    Hvis du har brukt kort og kode på hovedinngangen og døren ikke åpner seg - Sørg for at bevegelsesensoren registrerer deg. Ta et steg til siden.  

Beredskapsplan

  • Her finner du Beredskapsplanen for Pirsenteret

    Oppdatert Beredskapsplan kommer snart.

Brann og rømning

  • Bruk av nødåpner rømningsdør grønn kakk boks

    Ved brannalarm åpne lokket og trykk på knappen. Boksen tilbakestilles av driftspersonell på Pirsenteret.
  • Møtepunkt ved evakuering

    Pirsenteret har to møteplasser ved evakuering. Du skal alltid evakuere til den nærmeste møteplassen! Møteplassene er ved Pirbadet og på parkeringsplassen til Trondheim Havn ved LES.

Bærekraft

  • Fotavtrykksrapport

    Vi jobber kontinuerlig med fotavtrykket vårt og hvert år utarbeides det er egen Fotavtrykksrapport. Pirsenteret sin Fotavtrykk rapport kommer ut en gang i året og inneholder gjennomførte og kommende tiltak i forhold til bærekraft. Det er oversikt over energiforbruk, økonomi og avfall i rapporten. Du finner også hva vi har av produksjon fra solcellepaneler og sjøvannspumpe. Det er også informasjon om hvordan vi jobber med ombruk og gjenbruk og hvilke aktiviteter som gjennomføres på Pirsenteret.   Denne sendes til alle kontaktpersoner i starten av mars og publiseres på vår nettside under Aktuelt.   Rapporten er ment for våre leietakere og samarbeidspartnere som ønsker innsikt i bærekrafts arbeidet på Pirsenteret. For en fullstendig bærekrafts rapport henviser vi til Reitan Eiendom.  
  • ISO 14001

    E C Dahls Eiendom / Pirsenteret ble ISO 14001 sertifisert i 2020.
  • Kjøper Pirsenteret strøm med opprinnelsesgaranti?

    Pirsenteret kjøper ikke strøm med opprinnelsesgaranti.    
  • Har Pirsenteret eksportert egenprodusert elektrisitet/varme til nett?

    Noe elkraft som er egenprodusert er eksportert ut. Dette er dog av meget beskjeden størrelse

Romstyring - Styring av klimanlegg

  • Hvordan justerer jeg temperaturen på kontoret?

    Pirsenteret har flere varianter av temperaturstyring. Ta kontakt med drift@pirsenteret.no for en gjennomgang av hvordan dette gjøres på ditt kontor. Alle henvendelser angående inneklima og ventilasjon rettes til: drift@pirsenteret.no 

Persienner

  • Styring av persienner

    Persienner kjøres ned automatisk ved sol, unntak er ved dager med høy vindstyrke. Skal du ha solskjerming må dette monteres innvendig og er leietakers ansvar. Hovedfunksjonen til persiennene som er montert på utsiden av bygget er for klimakontroll/unngå oppvarming av arealet. Persiennene styres etter vær og vind. Det vil si at dersom det er sol og sterk vind, vil persiennene rulles opp for å unngå skade.   Alle persienner går opp når vindstyrken er sterkere enn hva persiennene tåler. De blir derfor blokkert for manuell styring.
  • Kan jeg overstyre persienner?

    Ja, så lenge været tillater det kan du overstyre persiennene. Pirsenteret har flere varianter med styringssystemer. Ta kontakt med drift@pirsenteret.no for en gjennomgang av hvordan dette gjøres på ditt kontor. I PIR 3 lyser styringssystemet rødt hvis vinden er for kraftig.

Garderobeskap

  • Hvordan setter jeg koden på skapet?

    Finn et ledig skap. Ha igjen døra og vri om låsen. Deretter taster du inn en valgfri firesifret kode. Vi oppfordrer deg å taste inn siffer rolig. Skapet åpnes automatisk igjen etter 8 timer. Tips: Roter på skap slik at ikke batterier på enkelte skap går tom for strøm. Ikke sett igjen ting i garderoben eller i garderobeskap.
  • Hva gjør jeg hvis jeg har glemt koden til skapet?

    1. HUSK! Garderobeskapene åpner seg selv etter 8 timer fra det ble låst.
    2. Du kan ringe til drift frem til kl. 17.00. Etter kl. 15.00 er det ikke garantert at du får svar. Ring 47718983.
    3. Mellom kl 15.00 - 16.00 kan du også komme til Senterkontoret, er det noen tilstede kan vi bistå med å åpne skapet. Vi holder til i 1. etg ved heis C.
    4. Securitas kan rykke ut for å åpne skapet, det vil påløpe et gebyr for utrykning. Ring 22 57 73 76.

Avfallshåndtering

  • Avfallsrom

    På Pirsenteret har vi avfallsreduksjon og kildesortering av avfall som en viktig del av vår miljøprofil. Ved å kildesortere avfallet vårt tar vi både vare på ressursene i avfallet, og sikrer at farlig avfall blir håndtert på en forsvarlig måte. Det er et godt og enkelt miljøtiltak som alle kan bidra til!   Det er 12 fraksjoner inne på Søppelland, Pirsenterets fordøyelsespark.  Søppelland finner du i Glassgata, som er lokalisert i Pir I, blokk 3, ved inngang B i 1. etasje og i PIR III etasje U1. Det er begrenset tilgang til Søppelland. Det er primært renholder i bedriften som skal ha tilgang.   
  • Jeg har ikke tilgang til avfallsrommet

    Det er begrenset tilgang til Søppelland. Det er primært renholder i bedriften som skal ha tilgang.  Ta kontakt med Drift på epost drift@pirsenteret.no hvis det er en eller flere hos dere som skal ha tilgang. Da blir det gitt en god opplæring i avfallshåndteringen til disse.
  • Organisk avfall

    Organisk avfall kastes i et eget kjølerom for å unngå lukt.  Matavfallet fra Pirsenteret går til produksjon av jord som på sikt skal brukes i vårt drivhus der det dyrkes krydder og urter som brukes i kantinen vår. 
  • Hvilke fraksjoner skal dere ha inne hos dere

    Pirsenteret har funnet frem til et utvalg av beholdere for å gjøre det enklere for leietakerne å kildesortere inne i egne lokaler. Leietaker er selv ansvarlig for å bestille etter egne behov, men Pirsenteret har laget en avtale med Senab Eikeland for å få de beste prisene.  Disse fraksjonene må du ha inne hos deg:
    • Matavfall
    • Plastavfall
    • Papp og papir
    • Restavfall. 
    For å gjøre det enkelt å ha kontroll på hva som skal hvor, deler Pirsenteret ut klistremerker til de mest brukte avfallsfraksjonene med farger og ikoner samsvarende med dem du finner i avfallsrommet.  Ved hver arbeidsstasjon skal det kun være sorteringsboks for papir.

Hjertestarter og førstehjelpsutstyr

  • Hvor finner jeg hjertestarter?

    Pirsenteret har tre hjertestartere. Disse er plassert ved heis oppgang C i PIR 1,  ved A 300 i PIR 2 og ved inngang 4 i LES . Driftsledere har hjertestarterkurs. Flere leietakere har egen hjertestarter, vi oppfordrer alle våre leietakere til å registrere sine hjertestartere hos oss.  For plassering av hjertestartere på kart, gå til https://use.mazemap.com 
  • Hvor finner jeg førstehjelpsutstyr?

    Båre og førstehjelpsutstyr finnes ved Auditorium A150 i Glassgata.  Leietakeren er selv pliktig til å holde førstehjelpsutstyr i egne lokaler. 

Møterom, konferanse og møtemat

  • Hvordan bestiller jeg møterom?

    For å bestille møterom må du ha en bruker. Leietakere som er på Pirsenteret får opprettet en bruker ved innflytting. Skal det opprettes flere brukere må kontaktperson hos bedriften gi beskjed til booking@pirsenteret.no. For å få intern pris må Pirsenteret opprette bruker.   Eksterne leietakere kan opprette egen bruker på vår nettside.
  • Hvordan bestiller jeg konferanse/auditorium?

    Ønsker du å bestille møterom til en større konferanse sender du en henvendelse til booking@pirsenteret.no. Vi trenger da litt informasjon om hvilken type konferanse dette er, antall dager osv. Ved bestilling av auditorium for enkeltdager og enkelt timer sender du en henvendelse via vår nettside her. Bestillingen er ikke bekreftet før du har fått en epost fra oss.
  • Hvordan fungerer møterommene og auditoriene?

    Alle møterom er utstyrt med en info tavle med info om hvordan du får opp skjermer, lyd og wifi. Brukerveiledning til møterommene ligger her her
  • Hvordan bestiller jeg møtemat?

    Alt av møtemat skal bestilles til Hegstad & Blakstad. Leietakere på Pirsenteret kan bestille møtemat portalen med egen bruker Bookingportal.   Eksterne kan bestille møtemat ved å sende en epost til kantine.Pirsenteret@4service.no og senest 48 timer før levering.  
  • Hvilke tjenester leverer Pirsenteret til konferanser?

    Pirsenteret er ikke et fullverdig kurs- og konferansesenter slik at forventningene hos leietaker må være deretter. Pirsenteret sørger for at ventilasjon og renhold er på plass ved arrangementet start. Vi sjekker også møterommene i forkant slik at vi vet at det tekniske på rommet fungerer slik det skal. Vi sørger også for at de som trenger ekstra adgangskort får dette i forbindelse med konferansen. Vi har dessverre ikke personell/egen kursvert som bistår underveis under konferansen, men det er mulig å nå oss hvis det skulle oppstå noe.  
  • Jeg må endre eller avbestille møterom - hva gjør jeg da?

    Endringer og avbestillinger av auditorium, møterom og podcaststudio gjøres via booking@pirsenteret.no minst 48 timer før rommet skal benyttes. Har du bestilt servering må endringer/avbestillinger varsles direkte til Hegstad & Blakstad.
  • Hvordan skal jeg betale for møteromsleie?

    Pirsenteret fakturerer møteromsleie månedlig. Dvs leier du møterom i oktober, vil faktura sendes ut i november.

Personalrestaurant

  • Hvordan betaler jeg i personalrestauranten?

    Som ansatt på Pirsenteret kan du betale via Izy appen som benyttes av Hegstad & Blakstad. Ansatte må få egen invitasjon på epost for å opprette bruker i appen - kontaktperson hos bedriften må sende informasjon til servicesenteret@4service.no  for å få opprettet bruker. Det er også mulig å betale med Vipps og kort.  
  • Hva gjør jeg hvis jeg skal betale for en gjest?

    Du kan bruke Izy appen til å betale for en gjest. Eller så kan du betale med Vipps eller kort. Er det flere gjester kan du ta kontakt med kantine.Pirsenteret@4service.no for å få tilsendt faktura.
  • Kan jeg benytte personalrestauranten til arrangement?

    Det er mulig for bedrifter og privat personer å leie personalrestauranten til feks konfirmasjoner, jubileum, julebord eller andre sosiale aktiviteter. Kontakt driveren av Torodden Skafferi for å se hvilke muligheter som finnes på arrangement Kantine.Pirsenteret@4service.no

Hvordan bruker jeg mazemap?

Bruk av egen arealet

  • Kan jeg bruke eget areal utenfor arbeidstid?

    Det er fritt fram for dere å benytte deres eksklusive leieareal 24/7, også til private, sosiale aktiviteter 
    Det vi har restriksjoner på, er at det ikke gjennomføres matlaging etc som kan utløse brannalarm, og at hvis det serveres alkohol, må ikke det medbringes ut i byggets fellesareal.  
    Dere bør varsle drift hvis det er noe som skal pågå flere timer, slik at de kan sette på ventilasjonsanlegget, og vi kan varsle Securitas.  
    Dere har da spesielt ansvar for å stenge dører og vinduer når aktiviteter er ferdig 
  • Kan vi bruke fellesarealene?

    Ja, dere kan bruke fellesarealene. Skal dere ha arrangementer i våre fellesareal, kantine, møterom, auditorier, er det en forutsetning at servering og alkohol leveres fra Hegstad & Blakstad. Pirsenteret må varsles hvis dere skal bruke fellesarealer foruten personalrestauranten.

Piggsko, brodder og sykkelsko

  • Kan jeg bruke piggsko, brodder og sykkelsko inne på Pirsenteret?

    Noen sko setter dypere spor enn andre.... Når det er is og hålke har vi forståelse for at dere bruker piggsko eller brodder for å holde dere på beina til og fra jobb, men innendørs på Pirsenteret er det piggfri sone! Vi oppfordrer dere derfor til å ta av broddene før dere går inn på Pirsenteret, og dere som bruker piggsko bør skaffe dere en overtrekksko som kan trekkes på når dere skal gå innendørs.   Piggene ødelegger gulvene våre og vi får unødvendig mye vedlikehold på disse. Vi går vel ikke med pigger inne på vårt eget stue gulv heller....  

SportyPir

  • Hvordan kan jeg få tilgang til treningsrommet?

    En treningsavtale må lages/signeres før det gis tilgang til treningsrommet. Henvendelsen vedr treningsavtale skal administreres/bestilles av den personen som er kontaktperson i bedriften mot Pirsenteret. Treningsavgiften faktureres arbeidsgiver.
  • Når er treningsrommet åpent?

    Som medlem av SportyPir og har tilgang til treningsrommet har du tilgang 24/7.
  • Kan vi ha familemedlemskap?

    Nei,det tilbyes ikke familiemedlemskap. Det er kun ansatte på Pirsenteret som har treningsavtale som skal benytte treningsrommet.
  • Er det gruppetimer i treningsrommet?

    Ja, som medlem i SportyPir kan du delta på to ulike gruppetimer pr uke.
    • Onsdag kl. 15.30 - Tabata/styrke. Det er ikke trening i påske- og sommerferien.
    • Torsdag kl. 11.30 - Lunsjpilates. Info og oppdateringer gjøres på Facebook.
  • Hva finnes av utstyr i treningsrommet?

    Du finner det meste av utstyr i treningssalen som tredemølle, spinningsykler, frivekter i ulike kilo, stakemaskin, matter osv.